čtvrtek 15. prosince 2011

v utajení

Dnes bych šla nejraději „za práci“. Když jsem jako puberťačka šla za školu, nic se nestalo-krom špatného svědomí. Co by se stalo teď? Nikomu bych to nehlásila, vypnula telefon…byla bych na jeden den „nikdo“. Nemusela bych vůbec nic. Líbilo by se mi navíc, kdyby ten den byla stále tma, jako je teď, v 7 ráno, kdy čekám zmrzlá na autobus do práce. Hlášení o technické závadě ve stanici metra vyhodilo cestující z vozu a všichni se chvátajíc jali hledat jiný způsob přepravy. Pro mimopražské tápající nešťastníky to byla nadílka. A v ten moment mě to právě napadlo! Co když nebudu marně hledat tramvaj, ale půjdu prostě kamkoliv. Tím se zbavím poněkud stresujícího pocitu, který mi posměšně tloukl do levého spánku písmenka, která se skládala do vět oslovující mě "hlupáku, strašpytle, ztratíš se všude, začneš panikařit, zmrzneš, počůráš se, udělá se ti zlee ee, he he he, ani neumíš najít wc!" ALE-kdybych prostě jen tak nasedla na první tramvaj, která přijede...byla bych chvíli v teple, dojela bych někam, kde to neznám. Nechvátala bych, zapálila bych si cigaretu a chvíli se dívala na spěchající dav, který by asi z ptačí perspektivy mohl připomínat velikého brouka. Hýbal by nožičkama a posouval se kupředu, zdolával eskalátory, běžel na zelenou přes přechod, blikal by do tmy tisíci očima mobilů a cigaret. Celý by se natřásal, šedivý, ššššššš sem a š š š š ššš tam...Pak bych ze sebe sundala plášť strachu, který s sebou všude tahám a šla bych do zapadlé kavárny, dát si kafe a další cigaretu. Koukala bych z okna, sedla bych si na jednu nohu (na pravou, kde mám z tohoto způsobu na kotníku tak velký otlak, že mi paní masérka jednou řekla, že to vídá pouze u Arabů, kteří se modlí v sedě na turka) a chvíli si četla..asi jen do té doby, než bych vypila kafe a nevykouřila dostatečné množství cigaret. Nemám ráda být jen tak. Takže bych potom šla do kaštanové aleje, protože ta mě vždy potěší, rozvoní, rozšustí, rozkutálí...ale stromy by měly opadané listí, kaštany tiše schnou u dětí v pokojíčcích, nic tu nezbylo...
..a už mi jede autobus.

1 komentář:

  1. někdy mívám podobné myšlenky v té tmě v sedm ráno ...

    OdpovědětVymazat