neděle 29. dubna 2012

autismus všedních dní

Ritual, obsese, kompulze, zvyk...Napadlo me to jednoho rana, kdyz jsem cekala na autobus do prace, kourila a dokourenou cigaretou se snazila strefit doprostred kulateho kanalu. Proc? To je preci jasne, kdyz se strefim, tak budu mit dobry den! :) Pote prijizdel autobus a ja si pocala rovnat mince v dlani od nejvetsi po nejmensi, samozrejme vsechny rubovou stranou dolu. Kdyz to stihnu,bude to fajn. Do metra nesmim dobihat, radsi si jej necham ujet. Do prace mohu dvema autobusy, ale davam prednost jednomu, protoze jsem zvykla na tu cestu a jsem vic klidna, kdyz "jedu ve vyjetych kolejich"...V kancelari mam vylozene stereotypni postup-odemknu, jdu ke svemu stolu, sundam kabelku a tasku na zidli, pustim pc a jdu si povesit bundu. Napustim v kuchynce do konvice vodu, umyju hrnek, vyleju vodu z ohrivaci lahve z predesleho dne. Vse to donesu do kancelare a nez se uvari voda, tak si nachystam kafe do hrnku, navonim se parfemem,z tasky vytahnu obed a dam do lednice, polozim obe tasky na zem vedle zidle. Zaleju kafe, naplnim ohrivaci lahev a sednu si k pc. Vse zapnu a dam si do usi sluchatka. Pustim si nejakou aktualne oblibenou (coz se porad meni) hudbu-ted je to hooverphonic, a spustim internet a v nem tri nejdulezitejsi okna. Mail, fler a blog. A pak jdu pracovat. A tak jsem se nad sebou pozastavila a rikala si, jestli jsem blazen, ci zda to tak maji vsichni. Nemam na mysli stereotyp, ale prave takove ty male uklidnovaci ritualky, ktere vetsinou bezdecne provadime a uvedomime si je az kdyz nas na to nekdo upozorni.. Tudiz jsem napsala par lidem v praci mail, jenz mel v predmetu slovo PRUZKUM. Za prve me prekvapilo, ze mi odpovedeli vsichni. Prece jen je to vice ci mene vec osobni..Priznali mi, ze je to donutilo samotne se nad tim vubec zamyslet a i je zarazilo, kolik toho na sobe objevili.
Slecna A-Pokaždé, když si umyju vlasy a každé ráno a večer si šťouráčkama čistím uši :-) Nesnažím se toho zbavit, dělá mi to dobře :-))) Taky si kroutím vlasy okolo prstu a okusuju si pusu uvnitř... hehe :-D S tím okusovám se snažím něco dělat, protože při „výkonu této činnosti“ mám hubu šejdrem... Taky furt uklízím – doma, v práci, na návštěvě, myju vykapané mýdlo na umyvadle atp.

Slecna B-Fí ha :-D No tak bych začala asi tím, že se vždy chytnu nějakého slova, třeba jako je proto, protože, na rovinu, upřímně a nechybí mi skoro v žádné větě…. Pak mám zlozvyk, že nějaké určitě věci musí být na svém místě a to doslova na milimetru, takže to třeba pak vypadá tak, že se mi doma o kousíček posune váza a já jí neustále vracím na dané místo :-D A to stačí pro začátek ne?

Slecna C-Doma, když přijdu z práce a nikdo tam není, často tak na půl hodiny sedím na posteli, poslouchám ticho a dívám se na jedno místo – není to z únavy, ani nic podobného, je to pro mě relax a uklidňuje mě to.
Každý den v práci si udělám ráno čaj a k tomu vodu – je to první věc, kterou udělám, než začnu pracovat, nikdy to nevynechám
A vlastně – když teď o tom přemýšlím – KAŽDÝ RÁNO, KDYŽ JEDU V METRU, HLADÍM SI PRSTAMA NEHET PALCE U RUKY, CELOU CESTU. NEŽ DOJEDU NA KOBYLISY, uklidňuje mě to a dělám to už dost automaticky, často ani nevím, že to dělám, než mě na to někdo upozorní
Petí, víš, že jsem nad tím nikdy nepřemýšlela, ale nakonec těch zvyků mám docela dost.

Slecna D-Jeeeeeeeeeee no vidíš to dělám taky :DDDD ( reakce na to, kdyz jsem ji napsala, ze nesmim slapnout na ctveraty kanal a kdyz slapnu na kulaty tak je to stesti), jo a taky přešlapuju jeden schod u nás doma, teda u našich teď už. Dříve tam bylo napsáno VOLE tak jsme ho přešlapovali, teď už to tam x let není a přešlapuju ho pořád a přešlapuju i za ostatní, když se mnou jde táta a vidím, že ho nepřešlápl tak přešlápnu na dalším schodě o schod, abych jako přešlápla i za něj… není to ujetý???

Jeste cekam na vyjadreni od kolegy, anglicana, jemuz jsem to anglicky spatne vysvetlila a chudak se mi vypisoval s anglickymi porekadly...:). Pozdeji doplnim, jsem sama zvedava...


Žádné komentáře:

Okomentovat